top of page

האם אפשר להשיג רגיעה במשפחת קשב?

ילדי קשב במשפחה, הורים רבים משקעים מאמץ רב בילדיהם בעלי מאפייני קשב וריכוז. חלק מההורים הם עצמם נושאים את מאפייני הקושי מזה שנים רבות ולמדו להתמודד.


הורים לילדי קשב, החוויות האישיות שלהם עצמם מהעבר ומסלולי ההתמודדות האישית שלהם עוד מימי בית הספר של עצמם צפות מחדש דרך ההתמודדות עם קשייהם של ילדיהם בבית ובבית הספר. ההתמודדות המשפחתית לא קלה ונדרש סיוע.

משפחת קשב סיוע אפשרי המוכר כיום הוא סיוע תומך על ידי אנשי מקצוע בתחום הפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, הנחיית הורים בתפיסות ידועות. כאן ארצה להציע כיוון חדש המבוסס על שתי הנחות. הנחה ראשונה, צריך לאמן את היכולת האישית להגביר את הקשב והריכוז. שניה יש אפשרות לאמן ולארגן ובכך להקל על הניהול המשפחתי היום יומי מנקודת מבט של יחידה ניהולית קטנה, הנדרשת להשיג מספר מטרות בפעילות היום יומית שלה.


פותחו כלים ועזרים מגוונים, לאורך השנים, על מנת לסייע באימון היכולת להיות נוכח כאן ועכשיו. ולמרות הכל זה לא קל לאף אחד כיום, הקושי כעת קיים לכולם ובמיוחד לאנשי הקשב שמתקשים לנווט בין מליוני המסיחים והגירויים בכל שנייה.


אנשי הקשב קיבלו מתנות רבות בחייהם, יש להם יכולויות גבוהות בתחומים רבים ומגוונים לרוב יצירתיים וחדשנים, אך בשל קשיי הקשב אור הפנס מופנה לרוב אל הקושי ואין רואים את היתרונות שיש אישית לכל אחד ואחת.


תרגול או תרופה להפרעת קשב? עזרים אופיינים כיום הם עזרים המחייבים נטילה יומית של תרופות או אימוץ עזריים טכנים לניהול משימות, חוגי למידה וטיפול בילדי הקשב בתוספת ניהול לו"ז משפחתי לתכנון החוגים השיעורים הארועים לסוגיהם.


חלק מהמוצע כיום גורם להתנגדות הורית או ילדית, הצעות אחרות ממש מעמיסות על השעות הספורות בשעות אחר הצהריים והערב, במיוחד להורים (ביחד או לחוד)העובדים במשרה מלאה. משפחה ממוצעת עורכת כשלוש עד שש הסעות בשעות אחהצ-ערב עבור ילדיהן, הדבר מייצר מתח, עייפות, לוחות זמנים עמוסים ותכנון מאתגר בכל שינוי שיבוש קטן.

נוירופידבק - אימון מוחי, או כפי שהילדים קוראים לו, כוח למוח הוא התחום פורץ הדרך שיכול לסייע לצאת מהלופ הזה בכ80% מהמקרים המאובחנים. זה הוא אימון נוירופידבק משפחתי בזמן הפנוי.


הערכה נרכשת בשלמותה הביתה וכל אחד מאנשי הקשב יכול לתרגל בזמנו הפנוי על פי הפרוטוקול הנדרש. אני כמאמן מתחברת אליהם מעת לעת על מנת לקדם את האימון ולייעל אותו.


האימון והתרגול נעשה באמצעות משחקי מחשב המלמדים את המוח לנקות את ההסחות ולבצע משימה המחייבת מלוא תשומת הלב.


הנושא נבדק והוכח במהלך עשרות השנים האחרונות באופן מדעי כי ניתן לתרגל את המוח ולחוות שקט בדיוק כפי שהוכח לגבי הביופידבק שניתן בעזרתו לאמן את המוח לנהל את התחושות הפזיולוגיות בגוף ולהיטיב את איכות החיים.


להשיג שקט בבית, משפחת קשב עבורכם זו יכולה להיות מקפצה משמעותית לשיפור איכות החיים בשאיפה לחיי רוגע ושקט, מאחר וכול אנשי הקשב בבית יוכלו להתאמן על פי תוכנית מובנית ובלווי מאמן מקרוב/רחוק.


התרגול עשוי להקל על המבוגרים והילדים כאחת ולאפשר לכולם לצאת מהלופ הרגשי חוויתי המוכר ולהשיג איכות חיים טבה יותר מהמוכר כיום.





צעדים להצלחה | המרכז לאימון הקשב

bottom of page