top of page

איזה טיפול טבעי יש להפרעת קשב ?


מה הסיוע הטבעי האפשרי והמוכח להפרעת קשב?


רבים מנסים למצוא מענה המסייע לילדי ואנשי הקשב, נבדקו כיוונים רבים ובשנים האחרונות ההורים מחפשים עוד מענים בנוסף או כתחליף לטיפול התרופתי המוכר.


בפוסט זה ברצוני להציג מענה חדש-ישן , חדר כושר למוח בשיטת הנוירופידבק, הילדים קוראים לו "כוח למוח".


נוירופידבק | מכירים?


משנות השבעים האימון בנוירופידבק הפך להיות אט אט מוכר ומקובל ברחבי המדינות המערביות. האימון מאפשר תרגול המוח באופן המלמד אותו להיות במצבי הקשב והריכוז כנדרש.


מכירים את זה כשפונים לילד ומבקשים ממנו בוא נתרכז וננסה לפתור את...הוא לא ממש יודע מה עושים כדי להתרכז. הוא מאוד רוצה לעשות זאת ולהצליח אך לא ברור לו מה נדרש כדי להפעיל את המנוע הזה שנקרא להתרכז. יש שמכווצים את העיניים, לעיתים שמים את הראש על כפות הידיים בעוצמה, אחרים נראים מתבוננים עם עיניים קרועות לרווחה, באמת רוצים להתרכז, ממש משתדלים.


כבר ב2009 נכתב בגלובס כתבה ללמד את המוח להתלהב. אז החלו את תהליך האימון בארץ. מאז עברו שנים רבות, הנוירופידבק היה חבוי במעבדות מחקר, יקר, ומסורבל לתזוזה. לכן הציבור לא הכיר אותו, מלבד אנשי מקצוע העוסקים בכך.

לשמחתי יש כיום ערכה קלה ופשוטה ליישום בכל מקום עם אימון מתאים ונוחות מירבית.המערכת אומצה אושרה על משרד החינוך לאימון בבתי ספר תחת תוכנית מזהה.


פרוטוקול האימון הוא אישי ומאתגר את המתאמן , בכל גיל, בכל 15 שניות, עם וללא טיפול תרופתי.



הסיכוי להצלחה עולה על שמונים אחוז. והאימון שם דגש על היכולות של התפקודים הניהוליים שהם הם האחראיים על קשיי הקשב והריכוז. שיפור יכולת התארגנות בזמן, מוכנות טובה יותר לבצוע משימות וסיומן, שיפור המוטיבציה לבצוע עצמי של משימות, מיתון אימפולסיביות, שיפור במאפיני קשיי השינה האופייניים.


הסיוע הטבעי לשיפור הפרעת הקשב עם שילוב אימון אישי ושילוב תרגול נוירופידבק מצליח להשיג מעל שמונים אחוז תוצאות ממחקרים שנעשו בעולם המערבי (ולא רק). כנסו לקישורים מטה לקרוא עוד.

בהצלחה:)



הרחבת קריאה :)

מאמר המצביע על מבחני יעילות ותוצאותיהם, של אימון נוירופידבק משנת 2009

ראו מחקר מעקב שבוצע לאימון נוירופידבק בית ספרי, משנת 2014

מאמר העוקב אחר שינויים בתחום מדדי השינה משנת 2019




צעדים להצלחה | המרכז לאימון הקשב

bottom of page