top of page

האם אימון מוחי עם נוירופידבק ישפר את הקשב?

אימון מוחי נשען על ההנחה שהמוח שלנו יכול ללמוד ולהשתנות כל הזמן נוירוג'נסיס. לכן אנו מסוגלים ללמוד נגינה ושפה בכל גיל.

אימון ותרגול הוא חלק מתהליך למידה המשפר את היכולת ומאמן את המוח, כך גם כלים ממוחשבים כמו הביופידבק והנוירופידבק המתבססים על למידה עם משוב מידי למתאמן.

נוירו פידבק - הוא תת תחום של הביופידבק המוכר ומקובל במערכת הרפואית התומכת. הנוירו פידבק בדומה לביופידבק, גם הוא שיטת אימון מוחי מוכחת ומוכרת מזה עשרות שנות מחקר ברחבי העולם.


השיטה בביופידבק מאפשרת תרגול אישי בשילוב כלים ממוחשבים, לצורך השגת שליטה אישית על מדדים פיזיולוגיים נוירולוגיים אצל המתאמן. התחום מוכר ומאושר בקופות החולים כתמיכה לרפואה המקובלת.


הנוירופידבק התפתח כתחום המטפל בקשיים נוירולוגיים מגוונים. אך כאן אתמקד בשיטה ממוקדת מאוד, ייעודית אך ורק לאימון הקשב והריכוז אצל הילד (שאובחן) או המבוגר (שצריך).


הוכח במהלך עשרות השנים האחרונות, כי יש ערך רב למתרגל בביופידבק ובנוירו פידבק לשיפור תסמינים אישיים שמפריעים את מהלך החיים, האימון מאפשר הכרות עצמית מעמיקה תוך כדי תרגול לשליטה והשגת איכות חיים טובה.


אימון נוירופידבק ייעודי לקשב


האימון המורחב (כלל כובע בעל חיישנים רבים) היה יקר וחבוי במעבדות ייחודיות שהציבור לא הכיר.

תודות לפיתוח חדשני, בשנים האחרונות, בודדו רק את נקודות הקלט לקריאת גלי EEG הממוקדים במצח האדם, והן נקודות הקשב והריכוז ולהן פיתחו כלי עזר.

נבנתה מערכת תרגול ייעודית וייחודית התומכת באימון ותרגול אך ורק למאובחני הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות ADHD על ידי חברת מוח מצוין.


מה חדש כאן?


מערכת הנוירופידבק להפרעת קשב, המערכת בנויה מקשת ראש, הכוללת שלושה חיישנים קוראים בלבד הם לא מתערבים כלל, אלא קוראים בלבד את גלי הEEG שהמוח שלנו פולט.


מה קורה בפועל?

הפעילות, היא משחקית כמו רבים ממשחקי המחשב המוכרים, בתוספת מערכת תומכת העוקבת ומאתגרת את המתאמן. המשחקים מופעלים על ידי יכולת המוח בלבד, ללא עכבר או מקלדת. כמו אימון שריר בחדר כושר, תרגול חוזר עד חיזוק, כך גם כאן מאמנים את נוירוני המוח.


משחקים ממוחשבים

התהליך המשחקי הממוחשב, מחייב את המתאמן ללמוד לשמור על רגיעה, קשב וריכוז לאורך התרגול להכיר ולהתנתק מהמסיחים השונים בסביבה הקרובה ואצלו במחשבות.

לאחר מספר פעמים, מתחיל המתאמן לזהות כי השליטה האישית שלו הולכת וגוברת ולבטוח ביכולתו. החוויה היא מרגשת מדהימה וכייפית.


מה קורה אחרי האימון?

לאחר תום סט האימונים הנדרש, יהיה סיכוי רב שהיכולת הקישבית תשתפר וחלק ממאפייני קשיי הקשב והריכוז יוקלו, בסביבות החיים של הילד, המתבגר או המבוגר.

ההקלה עשויה להשפיע על העולם האישי, לימודי, חברתי, בסביבות החיים השונות של המתרגל, כמו התארגנות בוקר, זכירת פרטים ומשימות, התארגנות בזמן, ניווט טוב יותר לסיים משימות ועוד.


מי אישר את האימון הזה?

המערכת מאושרת על ידי משרד החינוך, בטוחה ומבוטחת, איננה פולשנית, קוראת את הפעילות של גלי המוח ומתורגמת לפעולה משחקית המגיבה ליכולת הקישבית האישית של המתאמן.


לאילו תוצאות ניתן לצפות?

הפעילות היא אודיו ויזואלית התומכת במתאמנים בטווח גילאים רחב.

בהשוואה לאמצעים אחרים, האימון מגלה הצלחות של כשמונים אחוז. בדומה להצלחות של אמצעים אחרים. היתרון החשוב והמרכזי כאן הוא יכולת שליטה אישית גבוהה ושימור יכולת נלמדת של הקשב והריכוז לאורך שנים.


האימון הוא חדר כושר למוח, מהנה, חוויתי, מוכח מחקרית, והוא כלי לחיים.






bottom of page