top of page

מהו חדר כושר למוח? מהו אימון מוחי?


להספיק יותר. להיות ממוקד יותר. להכניס את היכולת האמיתית שלך לערנות וביצוע מירבי. איך זה אפשרי?


לא אנחנו לא לוקחים את המוח לחדר כושר, במיוחד בתקופה מלחיצה וקשת-ריכוז כמו שיש לנו לעיתים קרובות, לצערנו, במדינה.


מה זה אומר חדר כושר למוח ולמי זה מיועד?


לא לא מושיבים את המוח על מיטת הפילאטיס, למרות שגם אז המוח מתאמן עם הגוף. לא לא שמים אותו על מסלול הריצה למרות שגם בעת הריצה המוח והנפש מרוויחים . אלא מאלצים את המוח לפעול במימד שמחייב אותו לפעול באופן ממוקד מאוד, למטרה הזו במיוחד, עד תחושת עייפות, בסוף בדיוק כמו בסוף אימון בחדר כושר.


חדר כושר למוח

הוא הצורך והיכולת לעמוד במשימות מנטליות שהחיים, כמו החיים מציבים בפנינו בכל גיל.

היכולת הזו נבחנת ונמדדת באוסף פעולות רבות ויום יומיות, כמו הפרדת עיקר מטפל, עיבוד מידע רב, הבחנה והבנה של תגובות ומערכות יחסים בין אישיות, יזום וביצוע של תוכניות והתמדה בהן ועוד ועוד.


שליטה בחשקים היא קריטית, לצורך קידום תוכניות אישיות ותזונתיות. האימפולסיביות האופיינית לADHD מקשה על ביסוס תוכנית שלמה ומקיפה הכוללת גם את ההיבט התזונתי, שמתאפינת לעיתים באכילה רגשית. . תוכנית שלמה במובן ההוליסטי שלה ממקום של תודעה ומודעות, תנועה וספורט מתאים ואהוב שכייפ לבצע, תזונה איכותית ומתאימה אישית, ותרגול או תרופה או גם וגם כל אלה מאפשרים מבט רחב לשיפור ההישגים ואיכות החיים.


אז איך משיגים זאת?


המוח אוהב לנוח, לפעול על אוטומט. מחצית מהאנרגיה במזון הולכת למוח כשצעירים, ובבגרות כרבע מאנרגית המזון. לכן המוח אוהב להיות במצב מנוחה זה אומר לעבוד במצב ניוטרל (כמו ברכב) . כדי להשתפר לא ניתן להשאיר אותו כך, חייבים לאתגר אותו, להעביר אותו למצב נהיגה DRIVE שמפעילה אנרגיה של צריכת דלק, מצב עבודה ונסיעה של ריכוז זהו האימון המוחי לאנשי הקשב והריכוז- ADHD.


הכושר של המוח מתחדד כשמפעילים אותו באינטנסיביות, דבר המאפשר גידול וצמיחה של קשרים בין עצבי המוח והחומרים המתווכים בין הסינפסות. כאשר הן במיטבן יכולת הריכוז עולה , הקשב פנוי למידע חדש, ההסטה של המחשבות לכאן ועכשיו אפשרית, זיכרון העבודה (מה רציתי לבצע לפני רגע) פועל וזוכר מידע ומשימות בטווח הזמן הקצר, קרוב למועד ביצועו.


יש חדרי כושר וירטואליים רבים, משחק נינטדו לדוגמה, מרביתם משחקיים ומהנים, יש משימות כושר פיזיות ספורטיביות, המחייבות גם פעילות קוגניטיבית המאפשרות גם וגם. תוכנות אימון אשיות כמו של חברת קוגניפיט. כולן מנסות להשיג שיפור יעודי ולחדד את היכולת המדוברת.


ההנחה העומדת מאחורי כל האימון המוחי היא ההבנה שהמוח בעל יכולת השתנות והתאמה, 'המוח הגמיש'. ההבנה שניתן ללמוד, להשתנות ולהצעיר את עצמו ותפקודיו. הדרך היא הפעלה מרוכזת המכוונת לאונה המצחית הקידמית. הפעילות הממוקדת מאפשרת רענון ושיפור יכולות המרוכזות בחלק זה והן שיפור התפקודים הניהוליים המוכרים בסיפרות וכוללים תפקודים נדרשים רבים המאפשרים לנו לחיות במאה עשרים, עשרים ואחת.


האימון מרוכז כעת בערכה יחודית וייעודית המסייעת למתאמן לשפר את התפקודים הניהוליים שלו בפרק זמן מוגדר של מספר חודשים בודד. האימון מבוסס על שיטת הנוירופידבק (בן למשפחת הביופידבק).


האימון המוחי מסייע לגילאים הצעירים ועד הגיל המבוגר, כך שניתן להשתפר יחסית בקלות ולהשיג שיפור במדדי הקשב והריכוז, כמו לזכור דברים, לשלוף מהזיכרון, להיות יעיל וממוקד במשימה מוגדרת ועוד. ניתן לשמר ולשפר את היכולות המחויות שלנו. לא לוותר. והאימון בשלמותו מהווה חדר כושר ואימון מוחי ממוחשב, משחקי ומנוהל בהתאמה אישית גבוהה.



אפשר להשיג אימון מוחי על ידי למידת שפה, נגינה, משחקי שולחן מורכבים כמו בריג', או להניע אימון בשיטת הנוירופידבק לשיפור אישי בכל גיל . אימון יחודי זה אפשרי לבצע בבית, בבית הספר ואצלי במפגש אימוני המשלב את האימון הממוחשב.



בהצלחה :)


צעדים להצלחה |המרכז לאימון הקשב










bottom of page