top of page

איך לסייע להפרעת קשב? ביופידבק או נוירופידבק?



ביופידבק ונוירופידבק, משפחה אחת, מטרות דומות וכלים שונים, אך בעלי דמיון המאפשרים לשפר תגובות ותפקוד פיזיולוגי ומוחי באמצעות מספר תרגולים אישי.

האמצעים הויזואלים והאודיו ויזואליים הממוחשבים הקפיצו את היכולת להמחיש בזמן אמת יצוג של התהליכים והפעולות האישיות חלקן לא מודעות ונחשבו לאוטומטיות.

היכולות הממוחשבות החדשות מאפשרות למתאמן בזמן האימון לראות ויזואלית ולשפר מיידית, תוך כדי ולקבל משוב מיידי.

ביופידבק הוא ההבנה שגוף ומוח הם אחד וכי התקשורת בינהם זורמת כל הזמן. כמו גם ההבנה שניתן לנהל את התגובות הפיזיולוגיות (חרדה, הזעת יתר, רעד, פרפרים בבטן וכד') על ידי תרגול ולמידה של הרגשות, התחושות והמחשבות שלנו.

מה שהיה בעבר מוגדר כ"כזה אני" הפך עם המחקרים, והפיתוחים בעשורים האחרונים, לכאלה שניתן לשלוט ולכוון את מה שהיה מוכר ומטריד בפן האישי בחיי היום יום.

התהליך האימוני הוא תרגול ממוחשב בשילוב מספר חיישנים ושיטות המאפשרות ללמוד ולכוון את התגובות הפיזיולוגיות בעזרת המאמן, ,ללא בהלה ופחד בסיוע משוב ויזואלי חוזר.

נוירופידבק ייעודי ADHD הוא בן משפחה של הביופידבק וגם הוא פועל לפי אותו עקרון, בסיס ההיגיון כאן הוא שהמוח שלנו משתנה ובר שינוי מוכן ללמידה כל הזמן, רשתות העצבים מתאימות עצמן כל העת לאתגרים, דהינו נוירוג'נסיס.


ניתן לאמן ולתרגל את המוח שלנו על מנת ללמדו כל פעילות חדשה, וזאת אנו עושים באופן מולד וטבעי כמעט כל שעה מינקות.

לכעשרה אחוז מהאנשים יש יכולת גבוהה בהמון תחומים כמו יזמות, ראש גדול, חוש הומור, מנהיגות, יצירתיות, סקרנות רבה, אנרגיה גבוהה, רבים בעלי אנטלגנציה מעל ומעבר, אך מקשים עליהם ה'תפקודים הניהוליים' שמסיחים דעתם, שמבלבלים, שגורמים להתחלת משימה והשארתה באמצע, קולטים בו זמנית גירויים וארועים חיצוניים ולא מפרידים בין עיקר לטפל, ניכרים בתגובות האימפולסיביות ועוד, אלה הם חלק ממאפייני תחום קשיי הקשב והריכוז.


הקשיים הקשורים בו הם בעלי אופי אינדוודואלי ויחודי לכל אחד שאובחן עם ADHD. אלה שחוו את הקושי בילדותם גילו בעת בגרותם שהם פיתחו כלים אישיים להתמודד עם ההסחות והאימפולסיביות בסיוע כלים שונים שמצאו בעצמם בדרך לא קלה בה היתה התמודדות ותסכול רבים.

הנוירופידבק מאמן את המוח ומסייע להבין איך ניתן להשתפר ולקדם את התהליך. האימון מסייע תוך מספר שבועות להקל על הילד או הבוגר ולאפשר לו שיפור אישי, לעיתים מהותי, עבור עצמו בדרך קלה יותר החוסכת לא מעט ניסוי ותהייה.


כמו הביו פידבק כך גם בנוירו פידבק מתרגלים בסיוע משוב חוזר ולומדים לנהל את האתגר. בשני התחומים התרגול נעשה על ידי כלים ממחישים וממוחשבים המציגים ויזואלית את התגובות בזמן אמת בלווי מאמן ומנחה המסייע בדרך. האימון נעשה בהתאמה אישית מלאה ומיועד לאנשי ADD וגם ADHD.


בהצלחה:)




צעדים להצלחה |המרכז לאימון הקשב


bottom of page